
Er du parat til at gå hoved til hoved med konkurrencen og slå dem? Er de bruger Facebook, og du ønsker at gøre det også? Kunne du tænke dig at slå deres kampagner? Det tager en smule viden og lidt tid engagement, men ved at læse tips og oplysninger her, vil du være på vej til succes at markedsføre dit brand på Facebook.
Konkurrencer kan bruges til din fordel. Giv folk præmier og rabatter for at synes godt om din side. Vær sikker på at følge gennem ordentligt og faktisk give de præmier, eller din ærlighed vil falde i tvivl.
Når du bruger Facebook til marketingformål, skal du have en side, der skiller sig ud fra mængden. Dette kan gøres ved at skabe en mere farverig side og tilføje ting som masser af fotos. Almindelige sider får ikke den opmærksomhed professionelt udseende sider gør.
Din Facebook
Har du kigget ind ved hjælp af brugerdefinerede faner på din Facebook-side? Med disse faner vil din Facebook-sides oplysninger være mere organiseret, hvilket i sidste ende hjælper din virksomhed. Hvis du for eksempel er i besiddelse af en konkurrence, kan du medtage en fane til konkurrence oplysningerne.
En af de bedste markedsføring taktik er at holde en giveaway. Folk som gratis ting og kan liv din side for en chance for at vinde noget. Dette vil ikke koste dig en formue og vil hjælpe dig med at holde kontakten på en måde ingen anden markedsføring teknik kan du.
Hvis du kun beskæftiger dig med en kunde nu og da, behøver du ikke en Facebook-side for din virksomhed. Disse kunder kun dukker op nu og da, så de er ikke interesseret i at følge daglige indlæg. Brug Facebook-annoncer som et alternativ i sådanne tilfælde.
Når en tilhænger beder dig om et spørgsmål på din væg eller laver en kommentar, altid svare. Svar til dem, der har taget dig tid til at kontakte dig. Facebook-indlæg kan ofte svare til telefonopkald, og i så fald vil du besvare eventuelle spørgsmål.
Del ikke opdateringer, der ikke er direkte relateret til dit indhold. Du kan være fristet til at tale om aktuelle begivenheder eller dele en mere personlig opdatering, men husk, at disse emner måske ikke interesserer alle dine abonnenter. Brug din personlige konto, hvis du vil dele opdateringer om personlige projekter.
OpSøge muligheder for at vise din ekspertise. Facebook er noget, du kan bruge til din fordel, hvis du ønsker at opbygge lederskab inden for din niche. Prøv at finde muligheder for at besvare nogle spørgsmål og sende relevante kommentarer til dit felt. Dette får dit brand ud til flere mennesker, hvilket betyder flere fans for dig.
Sluk aldrig den funktion, der giver folk mulighed for at skrive kommentarer på din side. Du kan tænke på dette som en måde at holde upassende indhold ud af din side, men alt det vil gøre, er at overbevise brugerne om, at du ikke bekymrer sig om, hvad det er, de har at sige.
Du må ikke bruge billeder i under standard, når du føjer dem til en Facebook-side. Dette giver folk et professionelt indtryk af din virksomhed. Hvis du sender billeder, skal du bruge et godt kamera og kun sende billeder, der er professionelle.
Kør konkurrencer for at få synes godt om på din side. Når du når et bestemt mål, give en freebie eller speciel pris til vinderen. Dette er en fantastisk måde at få abonnenter.
Deltag i samtaler på din Facebook-side. Opmuntre dine tilhængere til chit chat. Du kan enten starte samtaler eller stille et spørgsmål for at få dem i gang. Når dine fans taler, Deltag i deres samtale. Når du taler og deler i samtalen, vil de begynde at se din virksomhed som en person og vil være mere tilbøjelige til at bruge dig, når de har brug for, hvad du har at tilbyde.
Jo mere du ved om Facebook Marketing, jo lettere vil det være at slå konkurrenterne. Du er nu i stand til at lære dem om succes! Brug dette råd til at være i stand til at nå masserne.